Näytetään tekstit, joissa on tunniste puutarha. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste puutarha. Näytä kaikki tekstit

2018-04-09

Yard and Garden Fair in Turku


Käväisin perjantaina Turussa Piha- ja puutarhamessuilla ja vitsit että olikin inspiroiva vierailu!

I visited Yard and Garden Fair in Turku on Friday and it was such an inspiring visit!


Niin kivasti toteutettuja messualueita. Tämäkin oli tosi hauska,
kukkia värjätyissä kangaspussukoissa pyykkinarulla.

So many nicely done areas on the Fair. This was so funny, flowers hanging
in dyed fabric bags on a laundry rack.



Ja niin paljon tulppaaneja - aah!

And so many tulips - aah!


Minulla on itselläkin tällainen vanha pesusoikko, jossa isoäitini kylvetti lapsiaan saunan jälkeen heidän ollessaan vielä taaperoita.
Nyt vihdoin voisin toteuttaa itsekin jonkinlaisen istutuksen kesäksi siihen.

I also have this kind of old washing tub where my grandma used to give her children a bath after sauna
when they were toddlers. Now I finally have to plant something in it.


Ja Mojito barikin löytyi messualueelta.

And even Mojito bar on the Fair area.


Tämä oli kiva idea, voisi miettiä itsekin jotain tällaista.

This was a nice idea, I could do something like this also.


Vähän hollantilaista tunnelmaa. Hauska idea nuo puukengät.

A little bit of Dutch feel. Those wooden shoes are such a nice idea.


Messuilla oli myös monenlaisia kilpailuja, tässä oli yksi upea kakkutoteutus.

There were also many competitions at the fair, this one was one wedding cake idea.





Messuilla oli kyllä kaikkea ihanaa ja kyllähän sieltä itsekin tuli jotain hankittua.
Esimerkiksi näitä ihania pikarililjoja, eli fritillarioita :-)

I really enjoyed visiting this Fair and also got something for myself from there.
Like these gorgeous fritillarias :-)


- Sari

2016-05-27

Apple tree blossoms



I love this time of the year.
Apple trees blossoming and sunny warmer days.

Tämä on kyllä parasta aikaa vuodesta.
Omenapuut kukassa ja aurinkoiset lämpimämmät päivät.




Today we will celebrate our daughter's 12th birthday with her friends.
Have a wonderful day!

Tänään juhlimme myös 12-vuotta täyttäneen tyttäremme kaverisynttäreitä.
Kivaa päivää sinullekin!

Sari

2015-10-20

Looks like autumn


Hi there! Been a while since I have posted anything here. I just don't know what it is now that I don't seem to find time to do postings.
Well now that the autumn is getting further you will hear about me more often when my Christmas blog starts later this week at Kotiliesi magazine's web pages :-)
 
Hei vaan! Onpa taas hujahtanut vähän aikaa viime postauksesta. En tiedä mikä se nyt on, etten meinaa löytää aikaa blogipostailuille.
Mutta nyt kun syksy on jo melko pitkällä, niin kohta minusta alkaa taas kuulumaan hiukan säännöllisemmin, kun joulublogini avautuu taas Kotiliesi-sivustolla
ja laitan sitten tännekin taas linkkauksia ja kuvia jo tästä viikosta eteenpäin :-)


We have been cleaning our yard for winter season and I have also tried to put some more winter like decor to our yard.
 
Olemme vähän siivonneet pihaa talvea ajatellen ja olen koettanut laittaa vähän talvisempia koristeitakin pihalle jo esille.


We've also started raking our yard even though it is really frustrating now
that the leaves are falling continuously and we still have all our bushes full of leaves...
 
See you here again later this week - then I will already post some Christmas themed ideas here.
I know that it is still a long way to Christmas but time flies
so fast that it's nice to start thinking about Christmas craft etc. ideas early :-)
 
Have a nice week!
 
--
 
Olemme myös aloittaneet jo haravointiurakan meidän pihalla, vaikka se on kyllä ihan järkyn turhauttavaa puuhaa,
nyt kun lehtiä putoilee jatkuvasti ja meillä on vielä pensaat täynnä lehtiä...
 
Nähdään tosiaan loppuviikosta jo hiukan jouluisissa merkeissä, vaikka kyllähän itse jouluun on vielä rutkasti aikaa.
Mutta viikot vierii, niin että ideointi on aina kiva aloittaa ajoissa ;-)
 
Mukavaa viikkoa!
 
Sari

2015-07-11

Love pink peonies

 
Now all the peonies are blooming and how wonderful they look.
 
Nyt kaikki pionit ovat jo kukassa ja miten kauniita ne ovatkaan.


Especially these bright pink ones.
 
Etenkin nämä kirkkaan pinkit.



So lovely. Have a nice day!
 
Niin ihania. Mukavaa päivää!
 
 
Sari

2015-03-31

At the Spring Fair in Helsinki


Last week I went to Spring Fair - Kevätmessut in Helsinki.
And oooh my I was in flower heaven there!
 
Kävin viime viikolla Kevätmessuilla Helsingissä.
Ja voooi iiik, mikä kukkataivas siellä olikaan!


Tulips in red, orange, yellow, white, pale pink, lilac, greenish,
 pink etc. And you could buy them in these sacks of 50 tulips.
And guess who bought some... :-)
 
Tulppaaneja punaisena, oranssina, keltaisena, valkoisena, haalean
 vaaleanpunaisena, lilana, vihertävänä jne. Ja messuilta pystyit
 ostamaan kukkia tällaisissa isoissa 50 kpl:n kimpuissa.
Ja arvatkaa vaan kuka osti... :-)


And roses in several colors as well. My favorites were these
pale pink ones, just gorgeous!
 
Ja ruusuja oli myös useissa eri väreissä. Omia lemppareitani olivat
 nämä hailakan vaaleanpunaiset, aivan ihania!


And then some lavender and Easter grass as well.
I ended up buying one large lavender and it's so pretty!
 
Ja sitten oli tarjolla laventelia ja pääsiäisruohoakin.
Päädyin ostamaan yhden isomman laventelin ja se on niin nätti!


You could also get some nice ideas for your garden.
Such as this DIY herb wall :-)
 
This is something my husband is planning to make for us this spring.
 
Messuilta sai myös kivoja ideoita omaan puutarhaan.
Niin kuin tämä DIY yrttiseinä :-)
 
Tällaisen mies ajatteli tekevänsä meille tänä keväänä.



I can't wait for summer and those lazy (if only I had time
to have those...?) days relaxing in the hammock.
 
En malta odottaa kesää ja niitä laiskoja (jaa-a, onkohan
niihin nyt sitten aikaa...?) päiviä riippukeinussa rentoutuen.


Take a loot at those trees!
 
Katsokaa noita puita!


 
And then there was this Weber booth that was just a heaven 
for my husband (and okay for me too). So much stuff we
could've bought. This is on our have to buy this list. 
Weber pizza stone for your grill.
 
Ja sitten oli Weberin myyntipaikka, joka oli miehelleni kuin taivas
 (no joo, oli kait se minullekin vähän). Niin paljon kaikkea,
jota olisi voinut ostaa. Tämä on yksi pakko ostaa listalla
olevista. Weberin pizzakivi grilliin.

 
And what about these Globe Hope planting sacks then. Oh my!
I already regret not buying one from the fair.
 
Ja entäs nämä Globe Hopen istutussäkit sitten. Oi joi! Hiukan
jäi harmittamaan, etten tullut ostaneeksi yhtä tuollaista messuilta.


There were also good deals on hydrangeas but this time I didn't buy
 them. I started to wonder if it was still too early to buy them.
 
Messuilla oli myös hyviä kampanjahintoja esimerkiksi hortensioista.
 Niitä en tosin arvannut itse ostaa, ajattelin jotenkin,
että ehkä on vielä liian aikaista ostaa hortensioita.


These wood chairs from EcoFurn are so nice and also comfortable.
We ended up ordering a pair of these with a little side table.
 
Nämä EcoFurnin puutuolit ovat niin kivoja ja hyviä istua.
Me päädyimme tilamaan näitä kaksin kappalein ja mukaan tuli 
myös pieni sivupöytä.


And the amount of seeds. Too many to choose from I would say.
 
Ja se siementen määrä. Liian paljon valinnanvaraa minulle.


There were also all kind of garden service companies showing
their products and services.
 
Messuilla oli myös paljon erilaisia puutarhasuunnitteluyrityksiä
 esittelemässä tuotteitaan ja palvelujaan.


And nice companies like Lyhtytalo showing their products.
 
Ja kivoja liikkeitä, kuten Lyhtytalo esittelemässä tuotteitaan.


 
Also lot of Easter themed things and flowers available of course.
I was so happy to get to visit Kevätmessut this year and will
 definitely visit this fair again next spring.
 
Did you visit Kevätmessut in Helsinki and if what did you think of
 them? I myself only visited the garden and flower areas. There were
 lots of other things also available but this theme was closest to
 me so I chose only visit those booths.
 
Have a nice week and tomorrow starts the new giveaway!
 
Ja tarjolla oli myös paljon pääsiäisteemaisia koriste-esineitä
ja kukkia tietty. Olin niin iloinen päästessäni vierailemaan
 Kevätmessuilla tänä vuonna ja tulen takuulla menemään
 Kevätmessuille taas ensi keväänä.
 
Kävitkö sinä Kevätmessuilla ja mitä pidit messuista? Itse en juuri
 kiertänyt muualla kuin näitä kukka- ja puutarhapuolen juttuja.
 Olihan messuilla paljon muutakin tietty tarjolla.
Mutta puutarha oli se mun juttu tänä keväänä :-)
 
Mukavaa viikon jatkoa ja huomenna sitten tiedossa uusi arvonta!
 
 
Sari
 

2015-03-18

Kevätmessut giveaway!


Hi there! I have two extra tickets to Kevätmessut fair at
Messukeskus Helsinki and you can participate by leaving a
comment here at my blog.
 
Since Kevätmessut starts already next week you
have time to participate until Sunday March the 22nd.
Good luck with the giveaway!
 
 
P.S. The winner of Riiminka giveaway
is Lysithea with her comment:
 
Aivan ihana laukku ja värikin on mitä ihanin. :)
Minulla on Riimingalta yksi laukku,
joka on ollut kyllä niin ahkerassa käytössä,
että alkaa olemaan parhaat päivänsä nähnyt.
Mallin nimeä en enää muista,
mutta se on ollut kyllä ehdoton suosikkini.
 
Congrats!
 
 
- -
 
Hei vaan! Minulla on kaksi extra-lippua arvottavana
Kevätmessuille Helsingin messukeskukseen
ja voit voittaa nämä kaksi lippua jättämällä
 kommentin blogiini.
 
Koska messut ovat jo ensi viikolla, arvonta päättyy jo
sunnuntaina 22.3. Onnea arvontaan!
 
 
P.S. Riimingan arvonnan voitti
Lysithea kommentillaan:
 
Aivan ihana laukku ja värikin on mitä ihanin. :)
Minulla on Riimingalta yksi laukku,
joka on ollut kyllä niin ahkerassa käytössä,
että alkaa olemaan parhaat päivänsä nähnyt.
Mallin nimeä en enää muista,
mutta se on ollut kyllä ehdoton suosikkini.
 
Onnea!
 
Sari

2015-03-12

First spring flowers in the garden


Three bags full of wonderful things - spring flowers!

Kolme kassia täynnä ihanuuksia - kevätkukkia!


I don't know how many of you guys have already planted flowers
 outside but I just couldn't resist those narcissus or that
tulip when I was in town the other day.
 
En tiedä moni teistä on jo istuttanut kukkia ulos, mutta en
voinut kyllä mitenkään vastustaa noita narsisseja tai tuota
 ruukkutulppaania ollessani tässä yksi päivä kaupungilla.


This tulip is so beautiful!
 
Tämä tulppaani on niin kaunis!


I also made some concrete owls and those are perfect decoration
for outdoor use.
 
Tein myös betonipöllöjä ja ne käyvät parhaiten ulos koristeiksi
 vaikka tällä tavoin kukkaistutusten juurelle.


For me narcissus is THE spring flower that I always have to have
in the yard this time of the year.
 
Have a sunny day! Today it has really been such a nice and
sunny day that I cannot really do anything else but enjoy!
 
Minulle narsissi nyt on vaan SE kevät kukka, jota minun on ihan
pakko saada pihalle tähän aikaan vuodesta.
 
Aurinkoista päivää, tänään on kyllä ollut niin kaunis päivä,
ettei tästä voi kuin nauttia!
 
Vähän lisää kuvia ja juttua kevätistutuksistani
voit lukea myös Kotiliesi blogista :-)
 
 
Sari

2014-07-04

Flowers are blooming

 
Hi there! This week has went by so fast. We went to a mini vacation with my family to Porvoo, I had a little garden photoshoot yesterday
and today I was at Helsinki with my daughter. But here are some images of my favorite flowers in our garden.
 
Hei vaan! Tämä viikko on vilahtanut ohi niin nopeasti. Olimme minilomalla perheen kanssa Porvoossa, minulla oli eilen pieni puutarhakuvaussessio
ja tänään olin tyttären kanssa Helsingissä. Mutta tässä muutamia kukkakuvia puutarhastamme.


This lilac blue flower is called kärhö in finnish and I have no idea what it's called in english?
We have lots of these kärhö flowers in our garden and this color is one of my favorites.

Meillä kasvaa pihassa useita eri kärhöjä ja tämä lilan sinisävyinen kärhö on yksi suosikeistani.


This rose is very delicate in color and it's one of my favorites. More about this gorgeous rose and about what grows in our little garden at Kotiliesi blog.

Tämä ruusu on hyvin hennon värinen ja se on yksi suosikeistani. Lisää tästä ruususta ja mitä kaikkea puutarhassamme kasvaa Kotiliesi blogissa.


Peonies bloomed quickly when they started to bloom and now the blooming is almost over. But boy the flowers were beautiful while they lasted!
 
Starting from tomorrow the forecast looks quite promising with lots of sunshine and warmer weather. I can hardly wait to change my knits to t-shirts and my socks to sandals... :-)
 

Pionit kukkivat nopeasti sitten kun sen aloittivat ja nyt kukinta on jo ohi. Mutta kyllä ne taas kukkivat kauniisti!
 
Huomisesta eteenpäin on luvattu hellettä ja aurinkoa. Ihanaa, maltan tuskin odottaa, että pääsen vaihtamaan neuleet lyhythihaisiin ja sukat sandaaleihin... :-)