Näytetään tekstit, joissa on tunniste garden. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste garden. Näytä kaikki tekstit

2018-04-09

Yard and Garden Fair in Turku


Käväisin perjantaina Turussa Piha- ja puutarhamessuilla ja vitsit että olikin inspiroiva vierailu!

I visited Yard and Garden Fair in Turku on Friday and it was such an inspiring visit!


Niin kivasti toteutettuja messualueita. Tämäkin oli tosi hauska,
kukkia värjätyissä kangaspussukoissa pyykkinarulla.

So many nicely done areas on the Fair. This was so funny, flowers hanging
in dyed fabric bags on a laundry rack.



Ja niin paljon tulppaaneja - aah!

And so many tulips - aah!


Minulla on itselläkin tällainen vanha pesusoikko, jossa isoäitini kylvetti lapsiaan saunan jälkeen heidän ollessaan vielä taaperoita.
Nyt vihdoin voisin toteuttaa itsekin jonkinlaisen istutuksen kesäksi siihen.

I also have this kind of old washing tub where my grandma used to give her children a bath after sauna
when they were toddlers. Now I finally have to plant something in it.


Ja Mojito barikin löytyi messualueelta.

And even Mojito bar on the Fair area.


Tämä oli kiva idea, voisi miettiä itsekin jotain tällaista.

This was a nice idea, I could do something like this also.


Vähän hollantilaista tunnelmaa. Hauska idea nuo puukengät.

A little bit of Dutch feel. Those wooden shoes are such a nice idea.


Messuilla oli myös monenlaisia kilpailuja, tässä oli yksi upea kakkutoteutus.

There were also many competitions at the fair, this one was one wedding cake idea.





Messuilla oli kyllä kaikkea ihanaa ja kyllähän sieltä itsekin tuli jotain hankittua.
Esimerkiksi näitä ihania pikarililjoja, eli fritillarioita :-)

I really enjoyed visiting this Fair and also got something for myself from there.
Like these gorgeous fritillarias :-)


- Sari

2015-10-20

Looks like autumn


Hi there! Been a while since I have posted anything here. I just don't know what it is now that I don't seem to find time to do postings.
Well now that the autumn is getting further you will hear about me more often when my Christmas blog starts later this week at Kotiliesi magazine's web pages :-)
 
Hei vaan! Onpa taas hujahtanut vähän aikaa viime postauksesta. En tiedä mikä se nyt on, etten meinaa löytää aikaa blogipostailuille.
Mutta nyt kun syksy on jo melko pitkällä, niin kohta minusta alkaa taas kuulumaan hiukan säännöllisemmin, kun joulublogini avautuu taas Kotiliesi-sivustolla
ja laitan sitten tännekin taas linkkauksia ja kuvia jo tästä viikosta eteenpäin :-)


We have been cleaning our yard for winter season and I have also tried to put some more winter like decor to our yard.
 
Olemme vähän siivonneet pihaa talvea ajatellen ja olen koettanut laittaa vähän talvisempia koristeitakin pihalle jo esille.


We've also started raking our yard even though it is really frustrating now
that the leaves are falling continuously and we still have all our bushes full of leaves...
 
See you here again later this week - then I will already post some Christmas themed ideas here.
I know that it is still a long way to Christmas but time flies
so fast that it's nice to start thinking about Christmas craft etc. ideas early :-)
 
Have a nice week!
 
--
 
Olemme myös aloittaneet jo haravointiurakan meidän pihalla, vaikka se on kyllä ihan järkyn turhauttavaa puuhaa,
nyt kun lehtiä putoilee jatkuvasti ja meillä on vielä pensaat täynnä lehtiä...
 
Nähdään tosiaan loppuviikosta jo hiukan jouluisissa merkeissä, vaikka kyllähän itse jouluun on vielä rutkasti aikaa.
Mutta viikot vierii, niin että ideointi on aina kiva aloittaa ajoissa ;-)
 
Mukavaa viikkoa!
 
Sari

2015-07-11

Love pink peonies

 
Now all the peonies are blooming and how wonderful they look.
 
Nyt kaikki pionit ovat jo kukassa ja miten kauniita ne ovatkaan.


Especially these bright pink ones.
 
Etenkin nämä kirkkaan pinkit.



So lovely. Have a nice day!
 
Niin ihania. Mukavaa päivää!
 
 
Sari

2015-03-12

First spring flowers in the garden


Three bags full of wonderful things - spring flowers!

Kolme kassia täynnä ihanuuksia - kevätkukkia!


I don't know how many of you guys have already planted flowers
 outside but I just couldn't resist those narcissus or that
tulip when I was in town the other day.
 
En tiedä moni teistä on jo istuttanut kukkia ulos, mutta en
voinut kyllä mitenkään vastustaa noita narsisseja tai tuota
 ruukkutulppaania ollessani tässä yksi päivä kaupungilla.


This tulip is so beautiful!
 
Tämä tulppaani on niin kaunis!


I also made some concrete owls and those are perfect decoration
for outdoor use.
 
Tein myös betonipöllöjä ja ne käyvät parhaiten ulos koristeiksi
 vaikka tällä tavoin kukkaistutusten juurelle.


For me narcissus is THE spring flower that I always have to have
in the yard this time of the year.
 
Have a sunny day! Today it has really been such a nice and
sunny day that I cannot really do anything else but enjoy!
 
Minulle narsissi nyt on vaan SE kevät kukka, jota minun on ihan
pakko saada pihalle tähän aikaan vuodesta.
 
Aurinkoista päivää, tänään on kyllä ollut niin kaunis päivä,
ettei tästä voi kuin nauttia!
 
Vähän lisää kuvia ja juttua kevätistutuksistani
voit lukea myös Kotiliesi blogista :-)
 
 
Sari

2014-07-04

Flowers are blooming

 
Hi there! This week has went by so fast. We went to a mini vacation with my family to Porvoo, I had a little garden photoshoot yesterday
and today I was at Helsinki with my daughter. But here are some images of my favorite flowers in our garden.
 
Hei vaan! Tämä viikko on vilahtanut ohi niin nopeasti. Olimme minilomalla perheen kanssa Porvoossa, minulla oli eilen pieni puutarhakuvaussessio
ja tänään olin tyttären kanssa Helsingissä. Mutta tässä muutamia kukkakuvia puutarhastamme.


This lilac blue flower is called kärhö in finnish and I have no idea what it's called in english?
We have lots of these kärhö flowers in our garden and this color is one of my favorites.

Meillä kasvaa pihassa useita eri kärhöjä ja tämä lilan sinisävyinen kärhö on yksi suosikeistani.


This rose is very delicate in color and it's one of my favorites. More about this gorgeous rose and about what grows in our little garden at Kotiliesi blog.

Tämä ruusu on hyvin hennon värinen ja se on yksi suosikeistani. Lisää tästä ruususta ja mitä kaikkea puutarhassamme kasvaa Kotiliesi blogissa.


Peonies bloomed quickly when they started to bloom and now the blooming is almost over. But boy the flowers were beautiful while they lasted!
 
Starting from tomorrow the forecast looks quite promising with lots of sunshine and warmer weather. I can hardly wait to change my knits to t-shirts and my socks to sandals... :-)
 

Pionit kukkivat nopeasti sitten kun sen aloittivat ja nyt kukinta on jo ohi. Mutta kyllä ne taas kukkivat kauniisti!
 
Huomisesta eteenpäin on luvattu hellettä ja aurinkoa. Ihanaa, maltan tuskin odottaa, että pääsen vaihtamaan neuleet lyhythihaisiin ja sukat sandaaleihin... :-)

 

2014-06-12

In the garden

Hello! Whow it has been quite a while since I've been blogging here in my personal blog. This spring and early summer has been kinda busy with new interesting things happening in my personal life since I started my own company earlier this spring. I have been lucky enough to do some interesting photoshoots, last week I held a three day art camp for kids and last weekend I participated in an interesting photography and styling workshop etc. etc. And then of course our daughter is keeping us busy now that she is on a summer break from school and wants to do all sorts of things.

And next week is already midsummer and we will be having a party that I promised to help with organizing. But it will be all fun to organize a party and we actually had a nice little garden party at our home earlier this week that I try and post about soon.

Hei vaan! Huh kun onkin kulunut aikaa siitä kun viimeksi bloggailin täällä omassa blogissani. Tämä kevät ja alkava kesä on ollut aika kiireinen, kun uusia kiinnostavia asioita tapahtuu omassa henkilökohtaisessa elämässäni aloittaessani yritystoiminnan aiemmin keväällä. Siihen liittyen olen ollut niin onnekas, että olen saanut tehdä jonkun verran kuvauskeikkaa, viime viikolla pidin kolmepäiväisen taideleirin lapsille ja viikonloppuna osallistuin kiinnostavaan stailaus- ja kuvaus workshopiin jne. jne. Ja tietty meidän tytärkin pitää meidät kiireisenä ollessaan koulusta kesälomalla ja halutessaan touhuilla kaikenlaista.

Ja ensi viikolla olisi sitten jo juhannuskin ja siihen liittyen meillä on sukujuhlat, joiden järjestämiseen lupauduin osallistumaan. Mutta ihan kivahan se on juhlia järkätä ja meillä oli alkuviikostakin kivat synttärijuhlat, joista koetan ennättää ihan tässä lähipäivinä myös postailla.


But then to our own garden. Since we had a nice garden party earlier this week we put our terrace furniture outside and thought that hey this is going to be their new place now.

Mutta sitten meidän puutarhaan. Meillä kun oli alkuviikosta pienet puutarhajuhlat, niin päätimme tuolloin siirtää puutarhakalusteet ulos ja nyt hoksasimme, että sinne saavat jäädäkin.


And we had some left overs from the party that we enjoyed outside. That tray and that little lantern are my newest finds and more about those and more about garden theme in my Kotiliesi blog.

Hope you all have a nice week! And hope to see you soon here again! I try to post here more regularly...

Ja meillähän oli vähän pieniä herkkuja jäljella alkuviikon juhlista, joita nautimme sitten illan hämyssä ulkona. Tuo tarjotin ja pieni lyhty ovat uusia hankintoja ja niistä sekä yleensäkin puutarhajutskuista lisää Kotiliesi blogissa.

Oikein mukavaa viikkoa kaikille! Ja toivottavasti nähdään täällä taas pian! Mä nyt yritän postailla tänne hiukan säännöllisemmin...